thoughts

not so far

Περί αλκοόλ… 30/11/2011

Filed under: Sweden — serenitsa @ 1:24 πμ
Tags: , , ,

Αποφάσισα να μην κάνω εισαγωγικό ποστ, γιατί έχει περάσει πολύς καιρός και δεν έχει νόημα. Οπότε θα συνεχίσω να γράφω κανονικά. Λίγο πιο σπάνια από όσο φαίνεται! Και για όσους δεν ξέρουν, είμαι στη Σουηδία από τον Αύγουστο!

Λοιπόν, περί αλκοόλ… Systembolaget είναι το όνομα του μοναδικού καταστήματος που μπορείς να αγοράσεις αλκοολούχα ποτά άνω των 3,5%. Μέχρι 3,5% μπορείς να βρεις και στα σούπερ μάρκετ, αλλά καταλαβαίνετε ότι δε συμφέρει. Καλύτερα πιες κανένα χυμό να σου βγει και πιο φθηνά! Γενικά ο νόμος «φαίνεται» να είναι αυστηρός. Στους τύπους τουλάχιστον. Και γιατί το λέω αυτό.. Η κατανάλωση αλκοόλ επιτρέπεται από 18 ετών και άνω, ενώ η αγορά επιτρέπεται από 20 ετών και άνω. Παράλογο; Ίσως. Αυτό σημαίνει ότι στο systembolaget σου ζητάνε ταυτότητα για να δούνε εάν έχεις κλείσει τα 20. Στις pubs δε μου έχουν ζητήσει ακόμη ταυτότητα για να δούνε εάν έχω κλείσει τα 18 ευτυχώς. Και η ιστορία έχει ως εξής…

Βρίσκομαι στο συγκεκριμένο κατάστημα με δύο φίλες και διαλέγουμε κρασί για να το πάμε δώρο σε ένα σπίτι που θα μας φιλοξενούσαν για το βράδυ. Ονειρικό το σπίτι, αλλά δε θα το περιγράψω τώρα! 🙂 Προσφέρομαι, λοιπόν, να πληρώσω εγώ και μου τα δίνουν μετά. Φτάνουμε στο ταμείο και συνειδητοποιώ ότι δεν έχω το πορτοφόλι μου μαζί, στο οποίο μέσα ήταν η ταυτότητά μου. Έχω τη θήκη με τις κάρτες (για τα πάντα εδώ σου δίνουν και μία κάρτα!), όμως ενώ αναφέρεται σε κάποιες αυτές η ημερομηνία γέννησής μου, δεν υπάρχει πουθενά φωτογραφία. Οπότε η πωλήτρια δε μου επιτρέπει να αγοράσω το κρασί και το δίνω στη φίλη μου να το αγοράσει αυτή. Όμως όχι… Η ταμίας επιμένει ότι προφανώς και ξέρει ότι θα μου δώσει το κρασί μετά η φίλη μου και για αυτό το λόγο δε μας επιτρέπει να το αγοράσουμε. Ούτε εγώ, ούτε κανείς από την παρέα μου, από τη στιγμή που εγώ ενδέχεται να είμαι κάτω από 18 :/ Is it possible?

Τι κάνεις σε αυτή την περίπτωση; Παίρνεις το τραμ, πηγαίνεις σε ένα άλλο κατάστημα και μπαίνει μόνο ένας μέσα, πληρώνει και φεύγει. Ωραιότατο το σύστημα, δε λέω. Αν λάβεις υπόψη σου και το ότι κάθε Παρασκευή και Σάββατο οι μισοί εδώ σέρνονται από το αλκοόλ στους δρόμους και τα μέσα μαζικής μεταφοράς βρωμάνε επίσης αλκοόλ, καταλαβαίνεις ότι το σύστημα δουλεύει. Ίσα να μας βάζει να κάνουμε καμιά διαδρομή παραπάνω χωρίς λόγο!

Α! Και μιας και μίλησα για ποτά… τι βρήκα πριν μία εβδομάδα;

Πολυαγαπημένη!

 

5 Responses to “Περί αλκοόλ…”

  1. roadartist Says:

    Οκ. Σουρεαλιστικό…τουλάχιστον… εδώ πάντως ακόμη δεν έχουμε φτάσει στο σημείο να μπεκροπίνουμε… και να βρωμάνε όλοι στα τραμ.. Βέβαια λίγο περίεργο με όλα όσα ζούμε.. 🙂

  2. Kakia Ps Says:

    Μόλις χτες σκεφτόμουν ότι η αποχή σου από το blog σημαίνει είτε ότι σε έχουν εξοντώσει στη σχολή που δεν έχεις χρόνο ούτε να ξύσεις τον κώλο σου (:P) ή ότι η Σουηδία σου δημιούργησε το λεγόμενο writer’s block! Όμως να που η χώρα των αγαπημένων μου κεφτεδακίων έχει πολύ ζουμί! Θέλω κι άλλες τέτοιες odd πληροφορίες!!!
    tack!

    • serenitsa Says:

      Νομίζω ότι η αποχή μου από το blog ήταν για 2 λόγους. Πρώτον γιατί όντως ο χρόνος μου είναι κάπως περιορισμένος, αλλά όχι τόσο ώστε να μην μπορώ να ετοιμάσω ένα ποστ. Και δεύτερον και κυριότερον, γιατί καθώς οι μέρες περνούσαν, μαζευόντουσαν πολλά πράγματα που ήθελα να γράψω με αποτέλεσμα να μην ήξερα πώς να ξεκινήσω. Και για αυτόν ακριβώς το λόγο αποφάσισα να διαγράψω ό,τι πέρασε κατά κάποιο τρόπο για να ξεκινήσω από κάπου. Γιατί αλλιώς… ακόμη θα περιμένατε…:Ρ
      Επίσης αγαπητή μου, η χώρα των αγαπημένων σας κεφτεδακίων σας περιμένει να τη γνωρίσετε κι από κοντά.. Τι περιμένετε;

      • Kakia Ps Says:

        Περιμένω να μου πει η dindin πότε ευκαιρεί! Εμένα με ξέρεις…Είμαι ελεύθερη επαγγελματίας! 😉
        Πάντως μέσα μου εύχομαι αυτό το ταξίδι να γίνει πάσχα… Μισώ το greek πάσχα! Περιμένω λοιπόν αντιδράσεις…


Σχολιάστε

